Projekt edukacyjny – klasa 6
„Matematyka jest jak kurz, jest wszędzie i już!”
Termin wykonania pracy– 4 marca
Grupy- 2,3,maks4 os.
Kategorie oceny- wartość merytoryczna (poziom matematyczny), prezentacja projektu (postawa, przygotowanie, mówienie), estetyka projektu (prezentacji, plakatu, makiety, filmu), odpowiedź na ewentualne pytania od pani lub dzieci
Czas prezentacji projektu – ok 10-15minut.
We wszystkich tematach mile widziane elementy humorystyczne (z umiarem), wykorzystanie zagadnień matematycznych także tych mniej oczywistych lub wykraczających ponad poziom aktualnej wiedzy. Jeśli używamy czegoś w projekcie należy to znać i rozumieć. Przygotowania oraz prezentację projektu należy rozdzielić równo pomiędzy uczniów w grupie. Można przynosić gadżety/ atrybuty dla atrakcyjności prezentacji projektu. Szanujemy wzajemne pomysły w grupie, dbamy o systematyczność pracy, pomagamy sobie wzajemnie.
TEMATY PROJEKTÓW:
Temat 1 Matematyka wokół nas
Prezentacja/ plakat związany w wykorzystaniem matematyki w różnych dziedzinach życia/ w zawodach/ otoczeniu/ ciekawych miejscach. Należy tutaj przedstawić przykłady i wyjaśnić pojęcia matematyczne. Można dodać przykładowe zadania i przedstawić ich rozwiązania.
Temat 2. Moja wymarzona kuchnia
Prezentacja z wykonaniem planu wymarzonej kuchni oraz kosztorysu jej wykonania (płytki, malowanie ścian, sprzęty AGD). Należy tutaj uwzględnić zagadnienia matematyczne, obliczenia związane z polem powierzchni, zużyciem materiałów. Mile widziane wplecenie innych zagadnień matematycznych.
Można korzystać z materiałów dostępnych na różnych stronach marketów budowlanych, z gazetek reklamowych, z kreatorów kuchni (projektowania pomieszczeń) lub prostych programów typu Paint do określenia kształtu i wymiarów pomieszczenia, lub wykonać makietę.
Temat 3 Moja wymarzona łazienka
Prezentacja z wykonaniem planu wymarzonej łazienki oraz kosztorysu jej wykonania (płytki, malowanie ścian, armatura łazienkowa). Należy tutaj uwzględnić zagadnienia matematyczne, obliczenia związane z polem powierzchni, zużyciem materiałów. Mile widziane wplecenie innych zagadnień matematycznych.
Można korzystać z materiałów dostępnych na różnych stronach marketów budowlanych, z gazetek reklamowych, z kreatorów łazienki (projektowania pomieszczeń) lub prostych programów typu Paint do określenia kształtu i wymiarów pomieszczenia, lub wykonać makietę.
Temat 4 Matematyka w moim otoczeniu
Prezentacja / plakat ze zdjęciami ukazującymi matematykę, z która mamy do czynienia każdego dnia (np. w domu, z drogi do szkoły, sklepu, w moim mieście itp.). Należy tutaj przedstawić przykłady oraz wyjaśnić pojęcia matematyczne.
Temat 5 Dzień z życia matematyka
Film przedstawiający jak matematyk widzi wszystko wokół siebie związanego z matematyką. Treści mają uwzględniać wyjaśnienie zagadnień matematycznych. Film powinien posiadać ścieżkę dźwiękową dobrej jakości.
Temat 6 Gra matematyczna (2os.)
Stworzenie własnej gry, która wykorzystuje wiedzę matematyczną, opisuje różne pojęcia. Gra musi posiadać instrukcję, elementy wykonane tak, aby móc jej użyć wielokrotnie. Przeprowadzenie uczniów przez jej przebieg (zaplanowanie organizacji i czasu).
Temat 7 W 80 dni dookoła świata
Zaplanowanie wycieczki dookoła świata, kosztorys, obliczenia, program. Wplatanie różnych zagadnień matematycznych na podstawie przykładów z różnych zakątków świata. Prezentacja w formie multimedialnej/ plakatu /ulotek.