Projekt „Emocja”

Klasa 2b realizuje w tym roku szkolnym projekt edukacyjny ,,Emocja” . Składa się on z kilku modułów. Pierwszym z nich była ,,Kreatywność” .
15 września obchodziliśmy Dzień Kropki, z tej okazji niektórzy ubrali się w kropkowe ubrania. Na początku zajęć zaznaczyliśmy swoje samopoczucie na termometrze uczuć. Poznaliśmy historię Vashti – głównej bohaterki filmu ,,The Dot”. Rozmawialiśmy o tym, że każdy z nas jest wyjątkowy. Zaprojektowaliśmy własną kropkę. Wykonaliśmy też portret Vashti. Wyjaśniliśmy sobie, czym jest kreatywność i wspólnie stworzyliśmy plakat, który (obok portretu Vashti) zawieśliśmy przed naszą salą. Rozmawialiśmy także o emocjach – wymyślaliśmy przykłady sytuacji, w których czujemy radość, smutek, złość itp. Stworzyliśmy w naszej sali kącik emocji. Na zakończenie zajęć, zaznaczyliśmy na termometrze uczuć swoje samopoczucie. Kolejny dzień rozpoczęliśmy od kodowania, które bardzo lubimy. Dowiedzieliśmy się, co to jest PJM oraz kto się nim posługuje. Rozmawialiśmy o tym, jak należy się zachować, gdy widzimy kogoś migającego na ulicy. Nauczyliśmy się kilku słów w polskim języku migowym oraz migaliśmy niektóre słowa w piosence ,,Grzeczne słówka”. Po powrocie do domu uczyliśmy również rodziców 🙂 Bardzo czekamy na kolejny moduł 😉
Oto kilka zdjęć z realizacji modułu:
 

 

Szczęśliwie jeszcze przed zamknięciem szkół, uczniowie klasy 2b zrealizowali moduł ,,Wyobraźnia”.

Wysłuchali opowiadania „Żółty balonik”, projektowali swój balonik marzeń. Rozmawiali o tym, co to jest wyobraźnia. Uczniowie wykonali plakaty na temat wyobraźni oraz zachęcające do marzenia. Zaobserwowali także zjawisko elektrostatyczne podczas pocierania balonu i przykładania do niego piór, karki oraz włosów! Czas spędzony na zajęciach z modułem był intensywny, ale pozytywnie oceniony przez dzieci. Kodowali, pracowali z aplikacją Quiver, rysowali portret wyobraźni. Na koniec dobrze było się odprężyć podczas relaksacji 🙂 
Poniżej relacja fotograficzna:
 

 

Trzeci moduł projektu ,,Emocja” za nami. 5 lutego uczniowie klasy 2b zastanawiali się, jak wielką moc mają słowa. Idealnym wprowadzeniem okazało się słowo skierowane przez o. Rafała podczas pierwszopiątkowej mszy świętej 🙂 Podczas zajęć uczniowie określili swój nastrój na termometrze uczuć. Wysłuchali wiersza ,,Moc słów”, a następnie dzieci miały świetną okazję, aby powiedzieć kolegom/koleżankom miłe słowo, pochwałę czy komplement. Jak się okazało, nie jest to takie łatwe. Uczniowie wysłuchali bajki o ciepłym i puchatym. Później wspólnie zastanawiali się, jakie słowa lub zachowania są ciepłe i puchate, a jakie zimne i kolczaste. Z ,,worka słów” losowali karteczki i kategoryzowali je na pozytywne i negatywne. Następnie dzieci wybierały ciepłe, puchate słowo, które najbardziej im się podoba i przedstawiały je w formie plastycznej. Z wykonanych prac, stworzyliśmy wystawę przed naszą salą. Uczniom bardzo podobał się film o mocy słów i czynów. Doskonale poradzili sobie z interpretacją. Udało się także odegrać krótkie scenki dramowe, aby poćwiczyć słowa – proszę, dziękuję, przepraszam.