2015/2016 - Zespół Szkół Sióstr Imienia Jezus

Przejdź do treści

Menu główne:

Przedmioty > Historia


Historia - Informacje  2015/2016


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uczniowie Szkoły Podstawowej Niepublicznej nr 74 wzięli udział w dwóch Ogólnopolskich konkursach: w Ogólnopolskim Konkursie – Początki Państwa Polskiego oraz w Ogólnopolskim Konkursie Przedmiotowym z Historii – EDI Panda 2016

Uczniowie, którzy otrzymali wyróżnienie to:
Kacper Maliszewski – kl. 5a
Franciszek Załuska – kl. 6b
Anna Kodym – kl. 6b
Bartosz Dźwigała – kl. 4b
Tadeusz Konieczny – kl. 4b
Grzegorz Tesla – kl. 5a



Gry planszowe – historyczne

W czasie zajęć pozalekcyjnych jak również na lekcjach historii w ramach powtórzenia i utrwalenia wiedzy wykorzystujemy gry planszowe.



Gra historyczna z okazji 1050 rocznicy chrztu Polski

14 kwietnia uczniowie gimnazjum zostali zaproszeni na grę historyczną z okazji 1050 rocznicy chrztu Polski do Katolickiego Gimnazjum im. bł. ks. J. Popiełuszki. Spotkanie rozpoczęło się wykładem profesora Marka Barańskiego - wybitnego mediewisty i specjalisty historii Piastów. Pan Profesor w przystępny sposób przedstawił uwarunkowania przyjęcia chrztu, osobistą rolę Mieszka oraz kontekst polityczny. Następnie uczniowie wzięli udział w grze planszowej, „ale Historia!” opowiadającą o 1050. latach historii naszego kraju.

Film z okazji 1050 rocznicy Chrztu Polski

Uczniowie gimnazjum obejrzeli film z okazji 1050 rocznicy chrztu Polski – „Tajemnice początków Polski – Krzyż i Korona”. Film prezentuje najnowsze ustalenia naukowców nt. początków Polski, obejmując okres od czasów przedchrześcijańskich, po koronację Bolesława Chrobrego na króla Polski w 1025 r.


Apel poświęcony „Żołnierzom Wyklętym”

Uczniowie gimnazjum w czasie apelu poświęconego Żołnierzom Wyklętym – oddali cześć i odmówili wspólną modlitwę za wszystkich, którzy poświęcili swoje życie, abyśmy dziś mogli żyć w wolnym kraju. Następnie uczniowie gimnazjum obejrzeli film pt. „Inka 1946”.

Kaligrafia – gęsim piórem i bambusem…

Uczniowie  klas IVab na lekcjach historii poznawali historię pisma, materiałów pisarskich, różne modele liter i zastosowanie. Przy użyciu pióra gęsiego i bambusa próbowali kaligrafować mając różne wzory pisma takie jak: uncjała, minuskuła humanistyczna, gotyk czy kapitałe kwadratową. Była to dla nich świetna zabawa!

Uczniowie Szkoły Podstawowej Niepublicznej nr 74 i Gimnazjum nr 13 wzięli udział w Olimpiadzie Wiedzy Archimedes HISTORIA – PLUS, (razem 13 uczniów , październik 2015 r.)

Laureaci tego konkursu to:
- Franciszek Załuska z kl. 6b
- Jan Gągała z kl. 6b
- Michał Szender z kl. 5a
- Krzysztof Woźniak z kl. 5b


Uczniowie Szkoły Podstawowej Niepublicznej nr 74 i Gimnazjum nr 13 wzięli udział w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Mitologicznej

Laureaci tego konkursu to:
Kacper Maliszewski z kl. 5a
Jan Rozwałka z kl. 6a
Maciej Rozłucki z kl. 4b
Kacper Domagała z kl. II G


Fort rzymski – makieta

Na lekcjach historii wykorzystujemy m.in. makiety, aby uczniom łatwiej było zapamiętać zdobyte wiadomości.



Projektowanie herbów na lekcjach historii

Jak co roku uczniowie klas IVab  po zapoznaniu się na lekcjach historii:  co to jest herb, czemu służy, z czego się składa, tworzyli swoje własne herby.


Kokardy narodowe

Uczniowie szkoły podstawowej i gimnazjum na lekcjach historii i wiedzy o społeczeństwie robili kokardy narodowe, które potem nosili w dniu, kiedy miał miejsce uroczysty apel z okazji Narodowego Święta Niepodległości.

Uzbrojenie rycerza…

Dopełnieniem wiadomości o średniowiecznym rycerstwie na lekcjach historii uczniowie kl. Vab mieli możliwość zapoznania się z replikami wyposażenia  średniowiecznego rycerza, takimi jak: halabarda, łuk, tarcza, miecz, kusza, topór, sztylet, hełm, strzały czy bełt.

Projekt historyczny – „Pracujemy z mapą Świata Młodego Odkrywcy i Mapą Polski.”

W roku szkolnym 2015/2016 na lekcjach historii jest realizowany projekt historyczny - „Pracujemy z mapą Świata Młodego Odkrywcy i Mapą Polski.” Poprzez zabawę – kolorowanie – uczniowie poznają i utrwalają wiadomości o kontynentach wraz z ukształtowaniem terenu, regiony i województwa, jak też za pomocą piktogramów najbardziej charakterystyczne budowle, zwierzęta, pomniki przyrody i wydarzenia. Dzięki temu mapy są fascynującym źródłem wiedzy o historii i teraźniejszości naszego kraju i świata. Przekazują w ciekawy sposób informacje z zakresu geografii, przyrody i kultury. Pobudzają wyobraźnię, zachęcają do zdobywania wiedzy i inspirują.

 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego